peterrojder.blogg.se

my world

Händelserik vecka 45

Publicerad 2018-11-16 00:06:54 i Dagarna som gick,

Tisdag
Bror åkte till Örebro på måndagen och blev opererad på tisdagen. Fick reda på senare i veckan att det blev en stor hjärtoperation med byte av fyra kärl och en klaff. Allt verkar ha gått bra och inga direkta komplikatoner så långt.
Ev transport till Torsby till helgen.
I studion fick vi upp en skrivtavla på en vägg. (Felvänd och snett visade det sig så vi fick rätta till det senare.)
På väggen där skrivborden ska stå satte vi upp några gardiner både för att dölja en del av väggen och för att dämpa lite ljud.
Onsdag.
Sjukgymnastbesök med nya övningar. Ganska ont av och till. En del jobb i studion efter det.
Jag började sätta ihop byrån vi köpt för att ha som tv-bänk.
På kvällen dans på Kolsnäs med visst mansöverskott igen. I-M kom och städade?
 
Torsdag
Sov riktigt dåligt och var trött. Inte mycket gjort mer än att jag förberedde lite eldragning på ingången. Fick tag på Åsa och lite informatioon om hur det gått för Bror. Förvarning om ev födsel.
 
Fredag
Redan före 6 på morgonen fick jag reda på att första barnbarnet var fött. "Kejsarinnan av första snittet" skrev Martin.
Sen mest studioarbete under dagen.
 
Lördag
Trädgårdsarbete en stund av dagen. Jag blåste undan det mesta av löven med gräsklipparen och tog en del på slutet med kratta.
Det mesta av löven lät jag ligga under buskar och träden mot vägen.
Närmast hust krattade jag bort det värsta.
Sen satte jag mig med kvitton och annat roligt. 
 
Lördag-söndag
Jag fick några dosor på plats över fönstren och satte dit knutbrädorna.
Senare på söndagen var jag på Kolsnäs från strax före 16 och fram till midnatt. Lite halvt ansvarig för att det skulle fungera och det var inga problem men dåligt med betalande. Inte ens 80 som ville dansa till Holidays.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela