peterrojder.blogg.se

my world

Fortfarande alldeles för slö

Publicerad 2018-11-20 22:47:26 i Dagarna som gick,

I söndags blev det lite gjort men inte så mycket av mig. 
Jag lyckades göra lite mer på dragningen av rör för elen på ingången men det var i stort sett allt. Fortfarande löjligt ont och det hindrar mig att göra rätt mycket av det jag borde göra.
När Sofia kom med Simon och Patrick blev det lite mer gjort.
De flyttade den "lilla högen" med mossa och gräs som blivit liggande sedan jag körde mossrivaren i somras så att den hamnade på den övriga komposten. Simon och jag fortsattte sen med att få ner de lökar jag köpt. Det blev på lite olika ställen i trädgården. En del skulle tydligen vänta till våren så de får ligga till sig i garaget.
Sen fick det vara nog med utearbete.
In och Simon började förbereda dagens brädspel.
Brass.
Sofia kom tillbaks och det skulle bli tacos innan vi började så hon drog igång med det. Jag hjälpte till lite på kanten.
Sen spel i några timmar. Det tar lite tid innan man förstår riktigt vad det går ut på.
Vi höll på till famåt 20.
 
Måndag.
Trött morgon efter dålig sömn. Somnade inte ordentligt förrän vid femtiden. 
Iväg till sjukgymnasten till 10.45.
Jag beklagade mig lite över att värken blir värre och han testade lite olika rörelser. Ulf (=kirurgen som opererade mig) ringde mitt i allt. Han skulle ha ringt kl 16 men när han ändå ringde fick de också prata med varandra. 
Det slutade med att jag fick lite nya övningar som han tror ska hjälpa. Det har han ju trott omde andra också så vi får se. Nytt besök nästa fredag för att se om det fungerar eller om Ulf behöver bli inblandad på något sätt.
Sen åkte jag till studion.
Lite plock och sen med Sofia till Ikea. Det blev mat och tillbaks till studion när vi handlat lite.
Hemåt via Biltema och sen till Hammarö på kvällen med I-M.
Det gick hyfsat men jag märkte att jag var trött. 
Konstigt att det går såpass bra att dansa när så mycket annat gör så ont.
 
Tisdag.
Egentligen inget vettigt gjort på hela dagen. 
Jag var till återvinningen med plast, metall, glas och tidningar. På vägen till affären var jag in och hämtade en bok på biblioteket. Wille Vingmutter mästerdetektiv av Leif GW Persson. En rekommendation av I-M som jag ska läsa.
Sen blev det bara lite mat på Coop och hem igen.
Kvällen har jag ägnat åt lite tv och att läsa mer om "Lyssnandets pedagogik" för att försöka bli färdig med den boken nån gång.
Nu ska jag fortsätta kvällen med att börja med GW:s bok istället.
I morgon blir det lamphängning i studion och på kvällen Kolsnäs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela