peterrojder.blogg.se

my world

Trädgård 10-13 maj

Publicerad 2018-05-16 10:29:24 i Dagarna som gick,

10:e maj.
Jag fortsatte med framsidan och körde åt ena hållet. Det tog en bra stund.
Egentligen ganska dumt. Drygt 20 meter att täcka med 30 cm fräsbredd och helst lite överlapp. Allt som rivs upp ligger också i vägen så det måste sparkas undan när jag går framåt så att det går att se var det är fräst.
I vilket fall som helst blev det gjort och hela framsidan blev full med "skräp". 
Och innan det blev kväll krattade jag ihop det i högar. 
På norrsidan körde jag undan allt efter att ha fräst en gång till åt andra hållet. Lutning och höjder ska justeras en aning så att risken att vatten rinner in mot huset blir mindre. I praktiken betyder det att jag ska fylla på mer närmast huset. Resten har jag nog krattat så att det duger.
11:e maj.
Jag bestämde mig för att bränna upp rishögen. Den var ganska blöt så det brann sådär när jag tände den. Det passade bra för då hann jag med att kratta ihop den efterhand och hettan för buskarna runt omkring blev måttlig.
Under tiden röjde jag bort alla högar på framsidan och det såg genast mer färdigt ut. Genast började jag fundera på om jag fått bort tillräckligt med mossa.
Det fick duga. 
Slutet på dagen?
Högen uppeldad och gräshögen växer.
12:maj.
Jag ångrade mig och körde åt andra hållet också. Det blev minst lika mycket till att ta hand om. 
13: maj.
Och högen växte lite till. Nu behövs det lite regn så att den sjunker ihop lite och tar mindre plats. Helst skulle jag väl flytta den innan den börjar ruttna. 
!4-15:e maj
Inte så mycket gjort mer än gräsklippning och lite rotande i hallonhäcken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela