peterrojder.blogg.se

my world

Hallonhäck och annat.

Publicerad 2018-05-04 23:04:45 i Dagen som gick,

En dag med både pappersarbete och trädgård. 
Jag har känningar av både axlar och knän just nu så jag behöver sysselsätta mig. Granhäcken fick sitta emellan häromdagen och blev smalare och lägre. Nu bestämde jag mig för att grovrensa hallonhäcken. DeN är kraftigt försummad även om jag har klippt bort gammalt varje år. 
Nu tänkte jag bara ta en del idag men det slutade med att jag har rensat ur i stort sett alla gamla skott och i viss mån röjt bort ogräs. Det blev en rejäl hög med kvistar.
Det ligger ungefär lika mycket till på andra ställen runt häcken. 
Den är gles och ganska skadad av sorkar. Jag ska riva runt i marken och försöka se till att ogräset hålls nere så kanske de flyttar till något annat ställe.
Sen ska ogräset framför häcken bort och "lannet" ska återvinnas och så småningom användas igen. Första steget där är att få fram jorgubbsplantorna i ljuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela