peterrojder.blogg.se

my world

Snickarglädje?

Publicerad 2018-03-17 23:47:44 i Dagen som gick,

Fredagen blev mest en snickardag.
Eller vad det nu ska kallas.
Sofia och Patrick åkte iväg tidigt och fortsatte med tapetsering. Jag åkte senare och var in på både Kils Trä o Bygg och Biltema utan att hitta det jag letade efter innan jag åkte till Byggmax och köpte lite lister.
List till dörr och fönster i vardagsrummet.
Jag började med en del av golvlisterna och gjorde i stort sett klart kortväggarna. Tanken var att listerna på de andra väggarna är lättare att ordna för de har en rak avslutning mot dörrarna.
Innan jag fortsatte med de andra golvlisterna var jag tvungen att sätta dit listerna runt dörrarna för att kunna mäta hur långa golvlisteran skulle vara. Sofia och Patrick var och köpte lite mer saker och kom tillbaks med mat.
Jag tyckte inte det var riktigt läge inan jag var klar med fönstret men gjorde ett avbrott. 
Inga stolar och bord så jag satte mig på golvet och åt en sallad. 
Efter maten justerade jag listerna lite och gjorde kortväggarna klara. 
Dags för balkongdörren och fönstret. Listen runt balkongdörren på ena sidan blev ett litet problem för karmen och väggen var inte i linje. Jag blev tvungen att ta med den listen hem för att hyvla av den på ena kanten så att den blir tunnare. Den får jag sätta dit senare.
Den listen fick tillfälligt ersättas av en kort bit så att jag kunde mäta och sätta dit golvlisterna mot balkongen.  
Jag fortsatte med fönsterlisterna och under tiden tapetserade S o P sovrummet.
Det är lite fler hörn i det rummet men de har fått en viss rutin redan och det flyter på ganska fort.
Sofia är på väg in i hörnet. 
Och nästa bit lite omlott.
Samma sak igen fast åt andra hållet.
Lite mer klister bara så blir det bra.  
Inte många våder kvar innan det rummet också är klart. Jag hade redan åkt hem innan sista våden för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela