peterrojder.blogg.se

my world

Gamla minnen

Publicerad 2018-03-31 23:42:40 i Dagen som gick,

Jag tittade i en låda med gamla bilder och hittade alt möjligt. 
Gamla studiekamrater, vapenfritjänsten, en del släkt ........
Sen såg jag två bilder som visade att jag nog var lite smalare under värnpliktstiden på Futurum 1981. Nån gång under våren var jag med i en liten teaterföreställning som handlade om situationen i Chile. Regissören var flykting från Chile och sällskapade med en av de anställda på Futurum som frågade mig om jag ville vara med.
En intressant upplevelse. 
 
Senare under året lämnade jag vapenfritjänsten och började som lärare, efterträdde pappa som studierektor, började umgås med Krisitna och Martin .......
Det hände mycket det året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela