peterrojder.blogg.se

my world

Lite målat

Publicerad 2018-06-22 13:20:58 i Dagarna som gick,

En del regn de senaste dagarna men jag har passat på mellan regnsskurarna och också kunnat måla under tak på baksidan.
Så en del har blivit klart.
Tomas målade allt rött så det är klart att montera locken.
 
Knutbrädorna hann jag måla två gånger och de är färdiga för montering.
Fönsterfodren är tillsågade utom de två korta bitarna som ska sitta överst på framsidan. De kan jag inte kapa innan alla knutbrädor är på plats och jag har inte riktigt bestämt mig för hur det ska se ut runt öppningen. Två röstar för 5-tumsbrädor så det blir nog det.
De som är tillsågade blev färdigmålade nu på förmiddagen.
Martin har hjälpt till med det sista igår och idag.
De röda brädorna ska ersätta de jag tagit bort på vindskyddet. Det blir lite högre och bredare än det varit så att jag hoppas det ska blåsa lite mindre när jag sitter under taket och funderar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela