peterrojder.blogg.se

my world

Vindskyddsplank 2.

Publicerad 2018-07-09 23:34:00 i Dagarna som gick,

3-4:e juli
Jag sågade till sju brädor till insidan.
 
4:e juli
Målade brädorna på båda sidorna. Under tiden som de började torka klippte jag ner rosenbusken och tog bort brädorna som satt bakom rosorna. De var för korta för att sitta kvar men två av dem skulle jag använda längst ut. Det blev inte mycket mer gjort för det var dags för dans på kvällen.
Regnvarning så brädorna fick torka klart stående under taket över natten. 
 
5:e juli
Som vanligt kom det inget regn utan allt var torrt och jag satte dit de brädor som var klara.
 
Jag hade tänkt fel så det saknades två brädor som var tillräckligt långa. De jag tagit bort räckte till längst ut så jag sågade till och satte dem på plats.
 
Jag upptåcxkte senare att jag borde ha kommit ihåg att måla den vita stolpen röd.
 
6-7:e juli
Två brädor som var tillräckligt långa för att passa in i hålen fanns bakom garaget. Sågning, målning, lite spik och de var på plats. Sen klöv jag av de korta och satte längst ut på insidan där det skulle vara en smalare bit. 
 
Det som är kvar nu är den smala biten mot väggen. Sen får jag försöka måla över det vita innan jag målar alla brädorna en gång till.
Rosen måste flyttas också. Frågan är om den överlever.
Och då är det väl dags att gå tillbaks till själva huset kanske?
Målning. slamning av grund. plattor .......... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela