peterrojder.blogg.se

my world

Vindskyddsplank 1.

Publicerad 2018-07-09 12:53:53 i Dagarna som gick,

22-28 juni
Lite parallellt med att jag höll på med framsidan började jag såga till brädor till baksidan.
Jag ville ändra vindskyddsplanket så att det täckte lite mer och var lite tätare. Det skulle alltså bli högre och bredare med mindre springor mellan brädorna. Jag hade tagit bort brädorna på utsidan och de första sju brädorna var målade på baksidan. De fick stå under tak tills jag hunnit lite längre med ingången.
Insidan akulle jag ta hand om senare för jag var tvungen att ta bort rosen för att få bort de sista brädorna på insidan. 
Några dagar senare tyckte jag att det var lika bra att få de färdiga brädorna på plats. 
För att få dit den innersta var jag tvungen att kapa röret som stuppröret går ner i.
Efter 26 år blev det fixat!
Innan jag kunde sätta dit brädorna var jag tvungen att förlänga "ramen" så att det fanns något att spika fast dem i. Några nya längre brädor och de gamla får sitta kvar på den inre delen. Det kommer att synas men jag väljer den lösningen i alla fall.
Brädorna kom på plats men sen gick det några dagar då inte så mycket hände. Framsidan och annat tog över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela