peterrojder.blogg.se

my world

Konstant värme

Publicerad 2018-07-21 23:41:48 i Dagen som gick,

Det var nästan lika varmt idag så jag har problem att få nåt gjort.
Slö start.
Sen gick jag ut och målade de sista locken till ingången.
Vattenspridaren fick vänta tils vidare.
Jag släpade fram alla gamla cyklar och krånglade lite men fick fram dem så att jag kunde spola av dem med högtryckstvätten. De får åka iväg om nån vill ge några kronor för dem.
Sofia hade lagt ut sina trummor på annons
och den fungerade så att det kom en far med åttaårig son och köpte allt.
Så nu är det lite mer plats i källaren.
Det minskar.
Fortfarande varmt och jag tänkte sätta mig och slöa ett tag men blev lite rastlös och bestämde mig för att det var dags att göra något åt häcken vid vindplanket.
Fram med motorsågen! 
Nyinköpt på auktion.
Jag undrar vem som haft den för kedjan var monterad åt fel håll? 
Och den lite sönderkörd så jag bytte den mot en ny. (Som jag råkade ha liggande. Som vanligt tänker nån nu.)
Jag satte på vattenspridaren under äppelträdet och sen var det bara att sätta igång.
Inte riktigt.
Kedjeolja och justering av kedjan men sen var det dags.
Det gick hyfsat. Lite omjusteringar av kedjan och buskar som satt tätt så att de föll lite åt alla håll som jag inte ville.
Pelargonerna klarade sig konstigt nog trots att en hel hög föll rakt över dem. 
Jag släpade undan alla lite och välte bort de som trillat åt helt fel håll.
Det blev en hel del liggande runt om.
Om jag fortfarande eldade skulle det bli lite ved men nu blir det väl kanske en stor rishög?
När jag höll på att ta mig ner mot marken bland allt ris för att samla ihop verktygen hittade jag något konstigt. Delar av en tumstock?
Den hade tyckliga märken efter sågkedjan så jag måste ha träffat på den någonstans bland alla grenar. Den enda vettiga förklaringen jag kan komma på äör att den måste ha trillar ner bland buskarna när vi höll på med taket eller närt jag byggde om planket.
I vilket fall som helst är den nu "gone to his father".
Det andra åppeltrådet fick också lite vatten men sen stängde jag för dagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela