peterrojder.blogg.se

my world

För varmt för att skriva

Publicerad 2018-07-18 23:26:29 i Dagarna som gick,

Nu har det inte blivit mycket skrivet på ett tag. Mitt rum är alldeles för varmt på kvällarna och jag vill inte värma upp det ännu mer med att sitta vid datorn.
Trots värmen har det hänt en del i huset den senaste veckan.
Flera rum har blivit mer eller mindre röjda på onödiga saker och en full kärra med skräp, gamla möbler och återvinningsbart har hamnat på tippen.
"Biblioteket" har blivit av med alla kläder som låg där och en viss uppstädning och omflyttning av möbler gör det mer användbart. En del till ska bort både bland böcker och kläder.
Hallen är också rensad så att den går att sitta och läsa i eller se på tv.
Martin och Wajihas rum är tömt på träningssaker och alla möbler har bytt plats.
Det har dessvärre lett till att Tomas rum är lite fullt med saker som ska flyttas men det får nog delvis vara så tills han flyttar in i Linköping.
Det fortsatte neråt i huset och tvättstugan och ingången blev tömda på saker som ska flyttas. Sex kassar med pant hade jag kört iväg redan. Ingången är nu nästan tömd och sängen ska flyttats ner till källaren när det finns plats där.
Jag ska försöka få klart golv och väggar innan hösten så att jag kan sätta in en dörr mot trappan ner till källaren. (Som ska dit.)
Träningsredskapen fick plats i källaren när en del madrasser och en gammal soffa åkte till tippen.
De syns inte på bilden utan ska sättas ihop igen senare. Först måste trummorna bort.
Flera av rummen ska bli betydligt tommare. En del saker ska flyttas till studion. En del annat som finns på flera ställen i huset kommer att följa med Tomas till Linköping. 
Och rätt mycket kommer antingen att säljas eller gå till återvinningen (och kanske vidare till tippen).
Det som hänt utomhus återkommer jag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela