peterrojder.blogg.se

my world

En annan sorts elproblem

Publicerad 2018-07-09 16:59:48 i Dagen som gick,

Jag blev av med min bästa skruvdragare som jag nog haft i 20 år.
Av någon anledning började den brinna helt på egen hand och det slutade inte förrän jag tog bort batteriet.
Jag hade skruvat isär några brädor som vi använde när vi satte upp gips i taket och la ifrån mig den. När jag höll på att knacka fram några av skruvarna som var kvar för att de skulle gå att ta ur kände jag hur det luktade elbrand och vände mig om. 
Rök ur skruvdragaren!
När jag tittade på den efter att den svalnat så var den i låst läge men det förklarar inte varför motorn brann upp. Den måste ju få ström? Enda förklaringen jag kan komma på är att det måste ha blivit kortslutning i "startknappen" hur nu det kan hända.
Så.
En oväntad förlust!
Jag får se mig om efter en ny.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela