peterrojder.blogg.se

my world

Värsta dagen?

Publicerad 2018-01-11 23:14:00 i Lite för personligt,

I ett av papperen som jag fick före operationen stod det att dag 3-4 skulle vara värst från smärtsynpunkt.
Jag märker ingen större skillnad och har inte speciellt ont utom just när jag ska ställa mig upp. Liggande och stående går bra mrn sittande är lite obekvämt. Mest för att det är ganska svullet och lite ömt ganska långt runt själva operationen.
Däremot verkar blodläckaget sprida sig och jag har hyfsade blåmärken.
Det jag inte visar är betydligt värre.
Så jag har tagit det ganska lugnt nu några dagar. Ganska stilla utom en promenad i tisdags och en tur upp till Kolsnäs igår. Det var halvjobbigt att stå bredvid och se de andra dansa men jag höll mig rätt bra. Liten test mycket försiktigt med I-M en kort stund men annars inget. 
En promenad nu nyss ut till korset kändes också helt lugnt.
Annars har jag gjort något jag sällan gör och det hände både igår och idag.
Jag har legat på rygg och bara vilat. Svullnaden känns mindre då.
Martin ringde förut och han verkade bli bekymrad när jag sa att jag legat en stund. "Det gör väl aldrig du! Hur dålig är du?"
Så det är aldrig bra vare sig jag tar det lugnt eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela