peterrojder.blogg.se

my world

Resdag mm

Publicerad 2018-01-17 17:17:50 i Dagarna som gick,

Jag kände inget speciellt runt såret efter lördagens foxkurs men det var inte bättre heller.
På söndagen var jag ganska lat på förmiddagen men började se lite mer på schema och annat för kursen jag ska ha, Lite senare gjorde jag mig i ordning för att åka till Kolsnäs och hämtade Lisa strax före 16.
Lite plock innan och sen mest lyssnande och längtan efter att få dansa hela kvällen. Jag såg till att en del småsaker fungerade men annars gick jag mest runt och trampade. Två lugna foxar med Lisa och sen tänkte jag dansa med I-M men det kom inga lugna låtar på slutet så det blev inte bra.
Småirriterad men det gick över och jag var med och städade undan ett tag innan vi åkte hem vid 23-tiden.
Dålig sömn och halvont under natten.
Måndagen var ungefär likadan under dagen men på kvällen började buggkursen på Hammarö.
I-M körde och vi var där på båda kurserna. Tre gånger så många kvinnor som män så vi får se om det blir någon fortsättning för vår del. Andra kursdelen var lite bättre och både I-M och Lisa tyckte det var roligt trots allt.
Jag var med hela tiden men borde ha undvikit den sista turen vi tränade på för den fick det att göra lite mer ont än innan. 
På hemvägen började det snöa.
På tisdag skulle Sofia och Patrick först in till stan ett tag innan vi skulle åka till Skövde.
När de åkt tittade jag ut och det var rätt mycket snö. De hade pulsat genom snön ut till bilen och åkt iväg. 
En snabb koll på taken och annat. Minst 30 cm ser det ut som så det kan nog bli roligt på vägen söderut.
När de kom hem körde Patrick undan en del av snön så att det gick att ta sig fram lite lättare. Det mesta får ligga kvar så länge. Jag fick inte skotta för Sofia.
 
Vi kom iväg vid 11-tiden och Sofia var på bra humör. 
Hon berättade om alla bilar som stod överallt runt Karlstad och jag hade hört en del på radion. Så vi var väl lite förberedda på att det kunde bli en del hinder på vägen söderut.
Det var inga större problem på vägen till Skövde.
Vi fick ligga bakom två plogbilar från Kronoparken till Väse men det är inte mycket att göra åt.
Lite mat i Mariestad och framme vid 14.
Som vanligt saknades saker så Sofia kunde inte göra allt hon tänkt sig. Det blev mest städning och en del prat. Klart efter en dryg timme.
Hemåt igen efter ett besök på Intersport för att köpa ett par mysbyxor till. Jag passade på när vi var nära för jag kan fortfarande inte ha vanliga byxor för att det är svullet.
Glass i Mariestad och för övrigt direkt hem.
På kvällen var jag till Holken med Lisa men höll mig lugn, stod bredvid och såg på och dansade inte en dans. Det är jobbigare än att vara med men jag vill bli av med bandage och annat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela