peterrojder.blogg.se

my world

Matlagning och städning?

Publicerad 2018-01-27 17:35:30 i Dagen som gick,

Igår testade vi en variant på lasagne som blev sådär.
Mer ostsås än sist och spenatpasta. Utseendet både före och efter var ganska bra.
 
Smaken var väl ok men det kunde ha varit mer kryddat.
Det som blev kvar blev uppätet som lunch idag.
Jag sover fortfarnde inte riktigt bra men börjar väl vänja mig vid att sova på rygg. Om jag råkar vända mig så blir jag påmind direkt. Svullnaden ömmar tillräckligt för att jag ska tycka det är obehagligt så det blir att "återvända sig".
På förmiddagen bestämde jag mig för att det var dags att städa undan lite. 
Jag vet inte om man kan kalla det städning men jag har i alla fall plockat bort julgardinerna och lite annat som blivit kvar(glömt). Det var väl dags?
Snabbtvätt av en del och sen tog jag en promenad ner till udden.
Med kamera men det blev inte mycket fotograferat.
Mest halvdåliga utsiktsbilder.
När jag närmade mig udden gick jag ner mot älven och trampade rtunt i snön för att försöka komma fram till strandkanten. Det gick inte att få fri sikt för alla trädgrenar och annat så jag gick upp mot vändplanen i stället.
En röd Skoda kom körande och stannade. När jag kom närmare kom föraren fram och hälsade.
Claes!
Och Christina!
Som jag nog inte träffat på över 20 år.
Också ett ställe att träffas och prata lite historik sedan senast.
Så jag kom aldrig helt ner till udden utan vände hemåt efter en pratstund. Det blev lite kallt efter att ha stått still.
Nu ska jag ut och kolla lite i garaget. Det går inte att bara lata sig längre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela