peterrojder.blogg.se

my world

En resdag igen

Publicerad 2018-01-05 23:40:44 i Dagen som gick,

Idag blev det en tur med Sofia till Göteborg. Hon skulle ner och lära upp en ny person som ska ta hand om servicen av Apple-borden.
Vi åkte 6.30 och var framme på Backaplan 9.45. Blandat snöfall och regn på vägen ner.
De öppnade 10 så det blev en stunds väntan. Sofia började direkt och jag drällde in en stund senare bara för att se på lite bärbara datorer.
Jag hittade ingen som övertygade.
Sen satte jag mig i bilen och planerade lite för analogkursen jag ska ha v 4-12. Var laborationerna kan ligga så att Lars-Ove som ska ha dem kan fundera när han vill ta dem. Jag hade tänkt skriva rent det på Surfacen men insåg att det inte finns något ordbehandlingsprogram på den.
Så jag gjorde bara en anteckning.
Postnord ringde om att de var på gång med tvätt och tumlare så jag förskte ringa Patrick.
Fel nummer så jag fick gå in till Sofia för att rätta till det innan jag fick tag på honom.
Lite mer samtal om legitimation men det löste sig.
Sen råkade jag ringa Martin (tryckte på fel ställe) och han tyckte vi skulle "komma förbi sen" för de var hemma.
Jag övergick till att läsa i boken om "Fingertoppskänsla" och hann ett par kapitel innan Sofia var klar. 
Telefon till Martin igen och vi köpte hamburgare på vägen dit. 
Vi blev kvar där runt en timme och sen åkte vi hemåt. Sofia ville köra ett tag för värmen krånglar på passagerarsidan och hon tyckte det var för varmt. Vi bytte efter Trollhättan.
På hemvägen var vi in till Karlstad och Sofia fotograferade ett hus i Klara. Sen Coop och hem.
Patrick och jag körde in tvättmaskin och tumlare i tvättstugen och sen blev det mat.
Jag funderade ett tag på om det var läge för att åka på dans men beslutade mig för att det fick vara. Det kan vara lika bra att lämna dansdamerna ifred ett tag kanske? Jag vet inte om de direkt längtar efter mig.
Så jag slöade och halvsov framför tv-serier men det var nog tråkigare trots allt.
Nu ska jag försöka sova och koppla bort funderingar runt operation, garderingar, vad jag borde ha gjort och har gjort.
Konstigt hur jag kan inse att jag är en tönt och latsäck just när jag inte kan göra så mycket åt det?
Det är nog bokens fel. Boken om fingetoppskänsla och hur man blir bättre på det.
Jag inbillar mig nog att jag är ganska bra på att känna av olikka människor men det betyder ju inte at jag beter mig rätt.
Det kansek blir tid att göra något åt det framöver?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela