peterrojder.blogg.se

my world

Ännu lugnare lördag

Publicerad 2018-01-20 23:13:18 i Dagen som gick,

Nu har jag testat att inte göra i stort sett något som kan kallas fysiskt ansträngande i två dagar.
Det leder bara till att jag sitter mer. 
Antingen framför datorn eller framför tv.n.
Och har ganska tråkigt.
Det är väl kanske bra om det gör skillnad men jag kan inte se att svullnaden gått ner nämnvärt även om det gör mindre ont nu.
 
Däremot blev jag nästan lite desperat i natt när det började klia längre ut från såret. Jag fick för mig att det var rester av klistret från bandaget och var upp och tvättade av mig. Först med bensin och sen med tvål följt av insmörjning med salva. Dert blev nog inget bättre men jag somnade i alla fall efter ett tag.
Nu på morgonen tog jag lite kortisonsalva och det blev bättre.
Annars är det enda vettiga jag gjort idag lite mer arbete på kursen. Den närmar sig och det börjar kiännas ganska påtagligt.
Senare fick Sofia mig att se på "Så mycket bättre" och deras hyllning till Sven-Erik Magnusson. Många bra tolkninger.
För en stund sedan tröttnade jag på overksamheten och tog en kort promenad. Jag kan inte bara sitta still och vänta på bättre tider.
Nu tänker jag lägga mig så får vi se hur natten artar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela