peterrojder.blogg.se

my world

Garagestädning

Publicerad 2018-02-19 11:18:36 i Dagen som gick,

Det blev en ganska lugn dag med fortsatt pappersarbete och en del städning av garaget. Jag hittar inte alla kvitton men det kan jag lösa även om det stör mig att jag förmodligen har det snyggt sorterat nånstans. Antagligen på något ställe där jag säkert ska hitta det.
Garaget gick framåt.
Patrick skruvade klart alla takskivor och vi bar ner en del saker till källaren. Resten var ganska enkelt och  jag har flyttat om en del och börjat sortera lite mer på allvar.
En del hamnade i bilen.
Det mesta jag kör bort är skräp men en mindre del går till återvinning.
Garaget börjar nu bli användbart så att jag ska kunna ta ett ordentligt tag i bilarna. Större delen av golvet syns.
 
Lådan med leksaker ska ut och arbetsstegar mm ska flyttas undan. Det som sen ska göras snarast är inkoppling av el och uppsättning av de sista väggskivorna. Det kräver en elektriker men sen kan jag sätta upp de sista hylloorna så att golvet blir tomt.
Dagen avslutades med några timmars dans på Kolsnäs. Tyvärr gjorde konkurrens med andra och vädret att det bara var drygt 60 betalande trots att Highlights väl ska vara ganska populära. Städningen gick ganska fort och jag var hemma strax efter midnatt.
På Kolsnäs upptäckte jag att jag slagit sönder mobilen under städningen i garaget. Så det blir lite krångel yoch en helt onödig utgift idag för att ordna en ny. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela