peterrojder.blogg.se

my world

Full dag

Publicerad 2018-02-22 00:02:54 i Dagen som gick,

Tisdagen blev en ovanlöig dag på sitt sätt men ändå inte.
Tidigt upp och iväg till Kau för att ha en hel förmiddag med räkneövning och föreläsning. Lite prat med studenter och sen lite mer prat med Lars-Ove när jag kom till arbetsrummet. Sofia hade hört av sig på sms och just när jag skulle se vad hon ville ringde hon.
Nya förslag på dagens resor. Hon hade klarat av Arvika snabbt och nu undrade hon om jag kunde hinna hem till 13 så att vi kunde åka tillsammans till Säffle och sen fortsätta därifrån till Skövde. 
Jag fick bråttom hem för att det skulle gå.
Hemma 13.01. Snabbt in och sen iväg direkt.
Vi var famme i Säffle lite före 14. 
Sofia gick in på företaget och jag satt kvar i bilen. Jag höll på att somna trots att det inte tog många minuter men kvicknade till när hon kom ut igen.
Iväg ner mot Trollhättan efter ett kort stopp så att jag fick i mig en hamburgare. Sofia var inte hungrig.
Som vanligt halvtråkigt längs vägen och man väntar bara på att komma förbi alla 70- och 80-sträckor. Efter Trollhättan känns det som om det går lite fortare men det är en bra bit kvar.
Framme i Skövde satt jag i bilen ett tag och höll på med ringsignaler mm till telefonen innan Sofia tyckte jag kunde komma in. 
Väl inne ägnade jag mig mest åt att städa lite när Sofia uppgraderade allt möjligt.
Klart strax efter 7 och sen hemåt i mörkret. Tankning och mat innan vi lämnade Skövde men sen var det bara att åka.
Hemma 22.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela