peterrojder.blogg.se

my world

Veckan före veckan före jul

Publicerad 2018-12-15 23:17:00 i Dagarna som gick,

Lite tråkig vecka.
Jag känner av att danserna är slut så det känns lite tomt.
Måndag. 
Allergiläkare och lite gjort i stan. 
Bilen lät konstigt när jag åkte in mot stan. Ett klapprande ljud som varierade med om jag gasade eller inte. Jag var lite sen så jag stannade inte för att kolla vad det var men på vägen hem stannade jag nästan direkt och kollade. Jag misstänkte att hjulet inte satt ordentligt så jag tog fram fälgkorset och kände efter. Mycket riktigt var tre av fem hjulbultar halvlösa.
Jag borde ha efterdragit redan efter första provturen!
Annars inget speciellt den dagen.
Tisdag och onsdag.
Större delen av dagarna gick åt att rätta tentorna från Gjövik. Jag märker att jag inte tycker det är direkt roligt utan det känns mer som att det bara handlar om att göra det för att få lite pengar.
Det blev i alla fall klart. 
På torsdagen var jag upp till banken i Sunne och band huslånen på tre år. Samtidigt ordnade jag en del med företagets konton, kort och annat. 
Ett kort besök på biblioteket och sen till Ulla och Staffan för att lämna igen en "Bugg o Sånt-bricka" som blivit kvar på tröjan efter söndagsdansen. Jag blev kvar en stund och fick lite oväntat både fika och mat.
Fredag.
Mest trött. Jag har sovit dåligt flera nätter i rad och det märks. Jag vet inte riktigt vad det beror på för axeln är betydligt bättre även om den fortfarande stör mig. På kvällen kom Sofia och vi bytte gardiner i fler rum än vanligt. Nyinköpta till stor del.
Vardagsrummet. 
 
Eftersom vi bytte under blommorna också så blev det lite städat i fönstren. Till och med snabbt avtorkat. Dukar och annat är som synes inte bytt än.
I köket blev det de gamla vanliga gardinerna med sina defekter.
Samma sak där med dukar och annat men jag har i alla fall laddat upp med honung. Jag ska köpa ännu mer så att Martin kan få det han vill med sig hem.
Hallen uppe fick också för första gången nya gardiner till jul.
Lördag.
Ännu tröttare för sömnproblemen fortsätter. Till slut blir jag väl så trött att jag kommer att sova lite längre förstår jag. Arild kom och vi blev överrens så rättningen av tentorna är klar. Återstår en del papper som ska fyllas i så att jag får betalt.
Slö sedan men jag gick till slut ut i garaget och bytte en lampa till skyltbelysningen på CJX. Jag tänkte byta båda men hade bara en så den som lyste fick vara kvar.
Nu sovdags?
Jag ska läsa lite mer i GW:s självbiografi så att jag kommer igenom den nån gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela