peterrojder.blogg.se

my world

Och ännu mer

Publicerad 2018-12-19 23:45:38 i Dagen som gick,

En dag med delvis väntan och under tiden en del gjort.
Jag väntade på två paket med bromsdelar mm till mina bilar och kunde inte åka någonstans innan det kommit. Enligt uppgift skulle det komma någon gång mellan 10 och 13 ungefär. Sofia skulle komma senare och hjälpa till med lite dukar och annat inför helgen.
Så det var lika bra att stanna hemma och fortsätta med väggarna på ingången. 
Lite av nöden tvunget la jag upp brädorna som skulle kapas på golvet. Lite trångt men det var lite för mycket snö där jag brukar hålla till när jag sågar.
Jag tog ström från vardagsrummet. Dörren stod ändå på halvglänt för jag hade Spotify gående.
Det gick ganska snabbt att kapa upp alla 28 + 14 brädor jag behövde.     
Lite fika och sen borrade jag hål för spikarna och satte upp de flesta. Under tiden som jag höll på med det kom bilen med paketen som jag väntade på så jag blev avbruten en liten stund. Jag hann i alla fall få upp det mesta innan Sofia kom.
   
Det som är kvar att göra är hål för kopplingsdosorna i två brädor så jag kan sätta upp alla över fönstren. Sen ska jag klyva fram fyra smala bitar för att fylla ut mot väggen och stolparna. När det är gjort kan jag spika klart allt och dra fram lite kablar.
Resten av eftermiddagen och halva kvällen gick åt till en del städning och plock med dukar och annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela