peterrojder.blogg.se

my world

Mer studio eller var hamnar den?

Publicerad 2018-12-11 15:28:58 i Studion,

Den efterlängtade datorn har kommit.
Sofia har en tid haft problem med att hennes dator inte riktigt orkar med det hon vill göra så det var dags för en bättre.
Det tog närmare två veckor från beställning tills den dök upp. Lite längre än beräknat men det beror nog på julhandel mm. Paketet var riktigt stort och gick precis att trycka in i baksätet på bilen. Jag drog sönder det lite när jag försökte få ut det igen.
Datorn var väldigt noga inpackad. Det verkade som om de låtit den glida ner i en omgivning av bubbelplast trots att de kallade lådan stötsäker. Men stötsäker det gäller förståss bara om det inuti lådan inte ligger emot eller skramlar runt.
Jag lytfte ur den genom att lyfta i plasten. Väl ute ser den ut som vilken annan datorlåda som helst.
För den som vet lite mer om datorer kan baksidan avslöja lite om vad det sitter i den men det kan vi lämna därhän tills vi vet hur allt fungerar.
I vilket fall som helsta ska det anslutas både det ena och det andra innan den kan användas Sen ska det installeras lite program så att Sofia kan testa om den klarar av filmredigering mm.
Så nu har hon tagit hem den tills vidare för att se till att den går att använda. Sen får vi se hur alla datorer ska placeras på bästa sätt.
Helt vid sidan av allt.
När jag såg locket på golvet slog en felaktig tanke mig.
Det borde gå att använda det som barnsäng?
Känns lite förbjudet och gäller givetvis inte Mila men storleken är ganska lagom.
Men det kanske passar bättre med en docka. 
Skämt åsido så är det nog bäst att spara lådan ett tag tills vi vet att allt fungerar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela