peterrojder.blogg.se

my world

Mer snickrat trots allt

Publicerad 2018-12-18 20:25:00 i Dagen som gick,

För några dagar sedan hade jag dragit i kablarna i rören och tyckte jag varit duktig. Allt förberett för att någon skulle kunna koppla ihop kontakter och annat när jag snickrat klart.
 
Sen började jag fundera och insåg att det nog var att betrakta som utomhusmiljö och då är det inte så lyckat att använda inomhuskontakter.
Feltänkt och ogjort arbete.
Så igår rev jag bort det mesta av det jag satt dit.
Det jag började med idag var att kontrollera att alla spik var borta och att alla masonitskivor satt ordentligt. Jag hade hämtat ner isolering från garagevinden. (lager för allt möjligt)
 
      
Första åtgärden när allt var fastskruvat var att trycka dit lite isolering överallt.
Det gör ingen skillnad alls så länge jag inte har någon dörr men vem vet hur det blir i framtiden. Så det är lika bra att isolera en aning. 
     
När isoleringen väl var på plats täckte jag allt med papp så att det inte ska blåsa rakt igenom.  
   
Efter att jag tog de här bilderna blev det lite mörkt men jag har satt upp de fyra långa brädorna närmast husväggen. I morgon ska jag kapa resten av brädorna och få dit dem så att jag kan dra elen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela