peterrojder.blogg.se

my world

Julhandlande

Publicerad 2018-12-22 00:00:12 i Dagen som gick,

Fredag.
Så dagen fortsatte med en tur till "staden" för att handla in julmat och annat som behövs de närmaste dagarna. 
På vägen lämnade jag igen "Wille Vingmutter" på biblioteket och Sofia passade på att lämna av lite bilder och annat.
Det gäller att vara effektiv?
Sen for vi till Välsviken. Det blev inte så mycket köpt där av det jag tänkt men vi fick i alla fall med oss lite olika sorters mat till fåglarna.
Bergvik.
Vi gick efter listan och köpte det mesta. Kundvagnen blev full. 
Efter det ett kort besök på Ikea för lite mat och köp av hårt bröd!
Åter till Kil och påfyllning av julmust och annat drickbart innan vi åkte hem och bar in allt. 
När vi plockat upp det mesta och börjat få undan det tyckte Sofia att jag skulle posera lite så hon kunde ta lite roliga bilder. Hon skickade dem till sina syskon och gjorde också en liten filmsnutt
    
Det gick ut på att jag skulle visa upp alla kvitton. Jag hittade inte alla men det blev hyfsat långt ändå.
Jag skulle också visa att kylskåpet blev ganska fullt.
Det blev det och det går inte in mycket mer.
Resten ligger lite här och där.
 
 
Kalkonen och julmust mm har hamnat ute i grovingången där det är ganska kallt.
   
Det mesta av frukt, bröd och en del grönsaker ligger på bänkar och bord i köket. 
    
Där får det nog ligga tills i morgon då jag får plocka undan det mesta av allt som ska bort. Sen kan jag fundera på var det får plats.
Sovdags igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela