peterrojder.blogg.se

my world

Ingången igen. Panel klar?

Publicerad 2018-12-21 23:30:14 i Dagen som gick,

Igår lyckades jag ganska bra med att pricka in de mått jag behövde så hål och annat stämde. Det som saknades nu var fyra långa brädor mot stolparna och väggen.
Jag sov som vanligt dåligt och var ganska "bombad" på förmiddagen men sen tog jag en stund mitt på dagen och sågade till de som skulle upp.
Lite mätande och sen klöv jag två brädor så att jag fick ut alla fyra bitarna jag behövde.
Om jag får säga det själv mätte jag ganska bra.
 
   
Det blev nästan lite för bra passform så jag hoppas att brädorna inte är så torra att de sväller för mycket.
Nu ska jag bara förbereda eldragningen så är det klart. Utsalning och lister runt fönstren får vänta tills det blir varmare.
Jag tänkte fortsätta med att städa men Sofia ringde och förvarnade om att hon var på väg så att vi skulle åka och handla mat mm.
Så jag tog en bild av hallen i nuvarande skick.
Fuskgranen ska ut och stå där den brukar och resten ska plockas undan. Lådorna till källaren och skruv, verktyg mm hamnar väl tillfälligt i garaget innan jag behöver dem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela