peterrojder.blogg.se

my world

Tomas flyttar till Linköping. Fortsättning

Publicerad 2018-08-16 12:53:00 i Dagarna som gick,

Innan vi åkte mot Linköping passade jag på att ta några bilder på "lagerrummen". Rätt mycket har försvunnit men det finns fortfarande en hel del kvar. 
I det här rummet är det mest det som inte syns på bilden som ska bort. Datorsaker och gamla fotopapper mm.
Här är det mer. En del är inte mitt men resten ska rensas ur. 
Sen bar det iväg mot Linköping. Ganska lugnt med kärra och ett stopp i Laxå för lite mat. (Mat? Hamburgare.)
När vi närmade oss gamla hemtrakter lotsade Tomas mig via E4-an in till rätt ställe och dörren stod öppen när vi kom fram. 
Sofia noterade genast att Johanna och Tomas var behöriga hyresgäster. 
Sen var det bara att börja bära.
Samma tv igen när en del annat plockats undan. Den var lika bökig nu.
Jag bar inte så mycket större saker men Johanna bar kartonger.
Tomas och Sofia lyckades få upp den stora skrivbordskivan för trappan utan att riva huset.
 
Johanna bar resten av skrivbordet och sen var det mesta uppburet. 
 
När vi burit färdigt återstår det bara rätt många timmar innan J o T fått allt på plats. Det mesta är nog ändå i rätt rum.
 
   
Fardigt?
Tomas tyckte i alla fall det. 
 
Sen blev det en tur för att handla och lämna en del saker till återvinning innan Sofia och jag vände hemåt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela