peterrojder.blogg.se

my world

Ta det lugnt?

Publicerad 2018-08-31 23:53:19 i Dagen som gick,

Alla säger till mig att att det lugnt och vara försiktig.
Är det inte vad jag gör jämt?
För övrigt märker jag inte så stor skillnad på hur jag mår eller ser idag mot hur det var i förrgår. Synen är nästan lika och det ska den väl inte vara om jag förstått rätt. Linsbytet skulle göra det mer som det var innan linsen svällde? Men det ska också ta några veckor innan kroppen vant sig så det kanske ändrar sig.
Det jag kan se är  att ögat är lite rött och pupillen är större än vanligt och lite sned. 
Förmiddagen var jag medvetet försiktig men sen tröttnade jag och bestämde mig för att göra något praktiskt.
Jag velade fram och tillbaks ett tag och var nära att börja med flera saker men tog tag i mig själv och fortsattte med ingången.
Masoniten skulle dit så att jag kan få dit lite isolering och sätta på panel på insidan.
Jag blev tvungen att flytta och lyfta undan lite i garaget för att få fram masonitskivorna men sen var det bara att mäta och såga. 
Det gick i stort sett smärtfritt. (på alla sätt)
Åtta skivor i lite olika storlekar kom på plats.
Jag gjorde ett misstag på den första jag satte dit. Brädorna jag skulle sätta fast masoniten i satt ganska långt isär så jag satte ett stöd mellan fästpunkterna. Jag tänkte mig inte för och fick flytta det i höjdled. 
För att spara axeln skruvade jag dit skivorna.
Att spika gör ganska ont i vissa vinklar. Skruvdragaren kan göra ändå ondare ibland men det är på ett annat sätt.
Jag upptäckte också att jag tydligen har väldigt dåligt minne.
När jag flyttade på bordet hittade jag korta tillsågade och målade lockbrädor.
Snyggt staplade på golvet. Jag hade gjort i ordning dem när jag höll på med de längre locken.
De passade inte när jag bestämde mig för att sätta dit överbleck så de var undanlagda för att kapas av men istället gjorde jag nya bara för att de inte låg synligt.. 
Demens?
Jaja.
Det man inte har .........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela