peterrojder.blogg.se

my world

Snickrat?

Publicerad 2018-08-28 11:12:31 i Dagen som gick,

Jag kom igång nån gång mitt på dagen och började med att mäta och såga till alla lock som ska sitta över fönstren. För att minska risken att de spricker förborrade jag för spikarna och bestämde mig för att sätta två spik i varje trots att de kommer ganska nära varandra.
Klart för målning.
 
Innan jag målade behövde jag putsa av dem lite och konstaterade att det blir ganska mycket färgdamm av rödfärg. 
Sen gällde det bara att få det såpass torrt att det gick att hantera utan att allt blir rött. Jag la ut alla på tork. 
Och upptäckte strax efteråt att regnet verkade närma sig. 
De måste under tak.
Garaget är för belamrat för att det ska gå att hitta något enkelt ställe att lägga upp alla brädbitar på så jag fick hitta något närmare ingången.
Det fick bli ingången.
Den är ju under tak.
Jag la upp alla lock på brädbitar och bar iväg allt och placerade det på golvet i skydd innanför väggarna så att det inte skulle regna på det.  
Nu gäller det bara att komma ihåg att inte öppna dörren för tvärt.  
Det blev inte mycket till regn utan mest lite småduggande. Det var inget riktigt torkväder men jag vill bli av med det och tyckte efter en stund att de var tillräckligt torra.
En stund efter 19 var gdet anska regnfrittså jag satte upp alla på söderväggen innan det blev mörkt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela