peterrojder.blogg.se

my world

Höstkänslor

Publicerad 2018-08-25 23:53:56 i Dagarna som gick,

Jag ska försöka rensa upp lite i trädgården och en sak är att få undan det som kan sparas som ved. Stammarna efter den nedsågade häcken blev en rätt rejäl hög när jag drog ihop det.
Sen är det en annan sak att jag måste kapa upp det i halvmetersbitar innan jag lägger det i vedboden. Den är redan belamrad med annat som också ska kapas och utanför den ligger det ännu mer. Jag får avsätta nån timme till att göra klart det och sen röja under skärmtaket så att jag får ordning på brädor och annat.
Trädgårdsverktyg och andra saker förtjänar att sorteras upp och komma under tak.
Avsätta nån timme?
Det lät som om jag har ordning på vad jag gör.
Jag borde nog bestämma lite i förväg vad jag ska göra olika dagar men det blir lite som det faller sig.
Trots att jag har äpplen kvar sen förra året och har fryst lite mer i år fick jag i förrgår för mig att jag skulle plocka mer. Det blev lite mer än jag tänkt mig som vanligt och det ledde till några fryspåsar med klyftor och två kastruller med mos. 
Det sista färdigpaketerat och fryst idag.
En del av eftermiddagen ägnade jag åt ingången men det tänker jag skriva om för sig. Det varvades med några Premier League matcher på tv och nu tänker jag avsluta kvällen med Mr Tourette.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela