peterrojder.blogg.se

my world

Sista undervisningsdagen mm

Publicerad 2018-04-07 13:32:04 i Dagarna som gick,

20 mars.
För första gången på över fem månader har jag tränat lite. Lite träningscykel och lite försiktigt dragande av vikter. Jag var försiktig idag men det kändes ganska ok även om jag märkte att det var länge sen.
Jag gjorde sista undervisningspasset nu på förmiddagen och när jag kom hem var det som om luften gick ur mig helt. Jag har nog engagerat mig en del i kursen ändå trots att jag medvetet försökt ta det med lite distans. Märklig känsla men jag har känt det förut. 
Att det är över på många sätt men ändå inte.
Nu ska jag göra en tenta så att jag kan släppa det fram till rättningen.
 
6 april.
Jag har inte skrivit något i den här tråden för att jag inte varit så inspirerad. Andra tankar i huvudet och sen blev jag febrig några dagar förra veckan.
Nu är tentan rättad och det var inte särskilt inspirerande.
Av 50 registrerade var det 28 som kom på tentan och av dem blev 12 underkända så jag kan nog se fram mot en måttligt rolig utvärdering.
I vilket fall som helst så var många klart ointresserade av kursen. De har dessutom intge de förkunskaper de borde ha enligt kursplanen. Den måste skrivas om eller också ska dataingenjörerna ha en egen kurs.
Det jag känner är mest att nu får det räcka med kurser på Kau.
Jag har ingen lust att lägga ner en massa arbete och sen i stort sett känna mig besviken över resultatet.
Det är ingen ide att ta åt sig av resultatet men det är svårt att låta bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela