peterrojder.blogg.se

my world

Ensamhet? Egentligen inte. Eller?

Publicerad 2018-04-08 12:06:46 i Lite för personligt,

Stundtals känner jag mig ensam.
Men det gör väl alla?
Jag har ändrat mig under åren och jag ser skillnaden här.
I hur jag skriver av mig.
När jag började skriva var det mest för att bli av med tankar. Eller kanske mer reda ut
För mig själv.
Sen blev det mer tankar runt böcker och annat innan det numera blivit mer av en dagbok över vad jag gör. 
För andra på något sätt.
Ensamhetskänslan har nog i perioder ändå ökat med åren och jag gör väl egentligen inget åt den. 
Problemet för min del är väl att jag är lite trött på att leva ensam eller hur jag ska uttrycka det.
Jag är ju inte ensam i den meningen att jag inte har någon att bry mig om eller att ingen bryr sig om mig. Barnen och en del andra finns ju men jag saknar någon att bry mig om lite extra. 
En partner av något slag.
Det skulle göra livet "lite mindre tröttsamt" de dagar det känns sådär.
Att ha något och någon att se fram emot gör det roligare att möta "dagarna som kommer".
Jag blir lite less ibland och det känns som om tiden bara rullar på utan att det direkt är så mycket att se fram emot.
Men det kanske bara är trötthet efter febern förra veckan? 
Eller helt enkelt att tvättmaskinen inte vill fungera?
Kan det vara så krasst?
Jag kan ju alltid skylla på det så slipper jag fundera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela