peterrojder.blogg.se

my world

Bort med saker?

Publicerad 2017-09-14 22:17:00 i Dagliga tankar,

Jag har sålt två garderober.
Tvättstugan ser helt plötsligt mycket större ut när de kom bort.
Nu kunde jag ju för skams skulll inte skicka iväg garderoberna utan att fixa ett par socklar så jag har hållit på med det några dagar. Det tar tid när allt ska målas flera gånger.
I vilket fall som helst så hyvlade jag till några brädor så att de blev lika höga, gerade hörnen och skruvade ihop det.
Sen var det bara att spackla, grunda och måla. Ett dygn i torktid för varje strykning!
Nu gör jag innget mer utan de får bara ligga och torka klart innan de ska monteras när det passar.
Kläder och annat som låg i garderoberna har till stor del hamnat på olika återvinningsställen.
Rensning fortsätter.
Jag har tömt en garderob till och håller på att måla den för att sätta in den i "gästrummet". Det tar som sagt tid att måla så det är inte klart förrän nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela