peterrojder.blogg.se

my world

Trött för evigt?

Publicerad 2017-10-30 21:13:05 i Dagarna som gick,

Jag förstår inte riktigt varför jag är så trött? 
Visserligen kan jag bli trött av långvarig förkylning men det beror oftast på att jag sover dåligt och nu tycker jag att jag sovit ganska bra.
Eller luras hostmedicinen?
Den innehåller ju en del morfinliknande preparat som kanske får mig att sova?
Om nu det blir en riktig sömn?
Jag kansek inte sover bra eller inte märker att jag sover oroligt?
I vilket fall som helst så har jag varit trött lite väl länge nu. Jag skulle nog kunna sova stående om jag inte gjorde något. 
Somna kanske snarare.
Sova stående är nog svårt.
Söndag.
Gårdagen började med en del vid datorn efter att jag läst ut "Det som inte dödar oss" på natten. (Jag sov kanske inte så många timmar ändå?)
Sen gick jag ut i garaget och justerade handbromsen lite till. En ny skarvklämma över de båda avgasdelarna och det verkade tätt.
En upphängning är lite skum så jag ska se på det senare. 
På med hjulet, lite rengöring och ut med den bilen ur garaget.
Jag passade på att gå ut och ta några bilder på läget för bergvärmeinstallationen. (fint ord?)
   
Röret sticker än så länge upp ut gräsmattan bortanför den lilla högen som varit en blomsterkulle. Den blev lite tillplattad när borrmaskinen stod på den. Vi får se om ljumsken tillåter mig att gräva om (eller ta bort?) kullen nu i höst.
Kornellbusken blev ju ordentligt "genomkörd" så jag får nog såga bort det mesta av den även om den säkert hämtar sig.
Hålet är i alla fall klart och spåren i gräsmattan låter jag nog vara tills tjälen gjort sitt. Det ska ju in en grävmaskin också för att få in slangarna i huset.
Sen gick jag in och började med lite papper.
Sen fick jag ett sms från I-M om dansen på Holken.
Efter lite diskussion slutade det med att vi bestämde att åka dit ett tag och dansa fram till pausen.
Hon kom och jag körde in till stan.
Så dagen slutade med två timmars dans till Sannex. 
Lite för mycket folk men snabba bugglåtar och det är kul. Jag var lite försiktig för jag känner av ljumsken men jag tror inte de jag dansade med märkte så mycket av det.
En bra avslutning på kvällen.
Idag.
Jag har varit ännu tröttare. 
Jag vet inte riktigt vad jag gjort under dagen men en del av tiden jagade jag räkningar som inte verkar komma fram nu när jag bytt bank. De viktigaste ordnade.
Försäkringsbolaget erbjöd inlösen av den stulna "BOK-en" och de bjöd mer än jag väntat mig.
Jag accepterade budet för även efter en reparation får jag nog inte ut det priset.
Mörkret kommer tidigare nu så jag satte mig och sorterade klart de gamla almanackorna: Det är både lite sorgligt/upprörande och intressant att se åren runt skilmässan och hur jag skrivit ner en del och inte ens nämnt annat.
Långa perioder skrev jag inget alls.
Jag var nog lite rörig då några år.
Efter några år blev det ännu mindre och i många år skrev jag i stort sett bara väder.
Det är något jag i viss mån ändrat nu. Sen Sofia köpte tioårsalmanackan för några år sedan försöker jag skriva något om varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela