peterrojder.blogg.se

my world

Irriterande hosta men en del gjort ändå

Publicerad 2017-10-13 21:21:58 i Dagen som gick,

Dagen började med att jag vaknade av att jag hostade. Det har blivit värre nu under några dagar.
Medan jag låg där och funderade fick jag ett samtal från Kau och jag lovade att läsa igenom lite övningsuppgifter.
Det säger väl kanske en del om när jag går upp på morgonen? Det blev i vilket fall som helst inte gjort förrän senare på eftermiddagen för det dök upp en del annat.
Jag rotade runt lite på förmiddagen och fick inte mycket gjort. Patrick och Sofia kom lite senare och började bära ner saker i källaren för att flytta om säng mm mellan Tomas gamla rum och arbetsrummet.
Jag tog mig samman och använde gräsklipparen för att samla ihop löv. Jag passade på att flytta om bilar och kärra lite fram och tillbaks och fick bort det mesta av löven framför garaget också.
Sen tyckte Sofia att vi skulle hämta möblerna i stan.
Sagt och gjort.
Jag hyrde en kärra och vi åkte iväg. 
Medan de skruvade isär en del åkte jag til Biltema och köpte lite asfaltklister. (Det blev lite annat också men det hör inte hit.) Tillbaks till Karmgatan och inlastning av nästan allt som var kvar.
Jag fick inte bära nåt för Sofia så jag stod mest och såg på.
Vi var klara där vid 17 och hade kärran till 18.30 så direkt hem.
Urlastningen gick fort. 
Jag bar bara lätta saker och passade på att ta en del bilder.
 
Både bilen och kärran var ganska välfyllda. 
Vi hade inte så mycket tid så allt hamnade i hallen, köket och vardagsrummet.
 
Tills vidare kan man väl lugnt säga att det har bidragit till en viss röra?
 
 
Vi lämnade tillbaks kärran och sen åkte Sofia och Patrick till Kristina och Ulf och fikade.
Det återstår en del arbete ikväll och i morgon för att flytta om allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela