peterrojder.blogg.se

my world

Göteborg igen.

Publicerad 2017-10-01 11:37:48 i Dagen som gick,

Fredag 29 sep.
Ännu en dag där Sofia blev inkallad för att ordna saker som andra inte klarat av. Vi planerade in Kungsbacka, Frölundatorg, Kungstorget och Backaplan som en vettig turordning. Då skulle det räcka att vara nere ungefär 11 så vi åkte 7.30 från Karlstad.
På plats i Kungsbacka strax före 11. Jag satt i bilen och läste och Sofia hade rätt mycket att rätta till. När vi skulle åka vidare kom det en order om att vi måste åka till Backaplan före de andra. Nån mil extra och lite längre tid men vi var tvungna att ändra ordning.
Frågan var om vi skulle hinna alla? 
Sofia gjorde ungefär samma saker på Backaplan men jag gick runt lite.
Tiden? Det hade tagir närmare två timma på båda ställena och Frölunda stängde 20 men Telia i centrum 19?
Klockan var strax efter 16 så det borde gå.
Frölundatorg nästa. 
Trafiken började öka men det var bara att hänga på. Sofia dirigerade.
Vi parkerade gratis utanför.
 
Köpcentra är inte specielt roliga att gå runt i. Det är i stort samma butiker överallt även om hus och annat kan se ganska olika ut. Vid Frölundatorg var allt samlat i ett ganska utsträckt hus i tre plan. 
In mot centrum. 
Sista butiken var enTeliabutik vid Kungstorget. Efter en diskussion med Martin om vettig väg dit körde vi till Heden och parkerade. .
En liten promenad och framme.
Jag gick runt i omgivningen under tiden som Sofia försökte lösa problemen. Ett besök i saluhallen gav inget särskilt men på vägen tillbaks gick jag in på Thehuset och de hade svartvinbärste!
Köpte tre hekto.
En promenad i andra riktningen upp mot Nordstan tog en stund och när jag kom tillbaks var Sofia nästan färdig. Jag hjälpte till att städa lite och sen åkte vi hemåt.
En snabbträff på McD för lite mat med Martin och Wajiha och sen var vi iväg.
Hemma strax efter 23.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela