peterrojder.blogg.se

my world

Envis hosta

Publicerad 2017-10-20 14:44:27 i Dagarna som gick,

Två veckor nu som störts av hosta.
Idag är det mycket bättre men igår var det ett evigt hostande och spottande. Jag var trött så jag antar att jag hostat på natten också även om jag inte direkt kommer ihåg att jag varit vaken.
Så det blir inte mycket gjort.
Jag törs inte lyfta något tungt för bråcket.
Hostan gör också att man nästan skulle kunna tro att jag är pervers på något sätt för jag håller emot med handen i ljumsken när jag hostar. Utbuktningen ökar för varje hostning annars.
Nog om det.
Igår sorterade jag ut kläder som barnen kasserat. Två kassar med "skräp" dvs tyg för återvinning och sex kassar med mer eller mindre använda kläder står i bilen nu. En del oanvänt men jag överlåter till Röda Korset eller vem det blir att bestämma hur det ska användas.
För övrigt har jag i stort sett ägnat tiden åt att gå igenom gamla papper från källaren.
Det mesta ska slängas
Just nu håller jag på med almanackor och försöker samla ihop det som kan vara värt att ha kvar ett tag. 
Frågan är hur många parallella anteckningar vi förde? 
Jag kan förstå det under de år jag pendlade till Linköping men annars? Hemma, på jobbet, gemensam, varsin eller vad  .....?
Jobbalmanackorna är inte med för de har jag nog slängt tidigare.
Vissa år verkar det finnas minst tre versioner varav en då är lite mer dagboksliknande. Ibland är väder fört för sig i en egen och andra år tillsammans med andra anteckningar.
Jag ska göra det till en anteckningsbok och möjligen en väderbok per år till att börja med. Sen får vi se.
jag hittade också tre som uppenbarligen är förda av min far 1981-1983.
Eller rättare sagt är de ifyllda fram till hösten 1982 och sen är det i stort sett tomt med några få anteckningar av mamma.
Hur jag fått dem vet jag inte men de låg tillsammans med de andra.
Sen ser jag ju att mitt liv till stor del speglas i anteckningarna och det är många år efter -97 som det i stort sett inte finns något skrivet alls.
Jag kanske kan kartlägga mitt liv från -70 och framåt? 
Jag tror inte jag ids men en del dyker ju upp som jag på olika sätt präglats av. 
Det får hamna under en annan rubrik om det nånsin blir aktuellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela