peterrojder.blogg.se

my world

Matlagning

Publicerad 2017-11-10 11:45:08 i Dagen som gick,

Sen Sofia och Patrick flyttade hit har det blivit mer matlagniung än vanligt. 
I alla fall rätter som tar l'ängre tid.
Jag är för lat när jag är ensam. Sofia är mer företagsam.
Häromdagen blev det fyllda tomater och jag var delvis aktiv. 
Första uppdraget blev att karva ur innanmätet på tomaterna. Det skulle blandas med lök, linser och annat.
 
Sofia fräste fyllningen och sen fick jag äran att försöka trycka in det i tomaterna.
Det blev lite över. (Jag åt upp det senare på kvällen efter dansen.)
 
På med locken, olja in lite och in i ugnen. Värmen ändrade utseendet en del och några välte men det smakade helt ok.
 
Något att komma ihåg till en annan gång kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela