peterrojder.blogg.se

my world

Lugnt

Publicerad 2017-11-18 20:52:06 i Dagen som gick,

Inte särskilt aktivt idag heller.
Jag ordnade lite papper och räkningar på förmiddagen.
Lite senare var jag ner i källaren och funderade lite på vad som ska bort. Det blev lite tvärtom.
Mer saker.
Jag vill ha bort en del från garaget så Martin bar ner en del av skrivborden som stått där ett bra tag till det innersta rummet i källaren. Patrick hjälpte till med de lite större delarna.
Efter det blev det en stund i trädgården. Som vanligt alldeles för sent men jag petade i alla fall ner alla lökar jag köpte för ett tag sedan.
Martin hjälpte till på slutet.
En del grenar, löv och annat som låg runt omkring hamnade i komposten samtidigt.
Hängrännorna och stuprören som låg framför garaget fick en ny plats under tak.
Sen var det nog med utomhusarbete och efter en del diskussion förberedde jag en rabarber/bärpaj. Vi behövde äta något lite tidigare så jag gjorde våfflor innan pajen åkte in i ugnen.
Martin skulle åka 18.29 så jag körde ner honom och passade på att handla lite och tanka på samma gång.
Nu får det väl bli en tv-kväll kanske?
Eller om jag ska försöka göra en spellista för en danskväll?
En liten fundering.
Kan låg feber och lite magont ha med bråck att göra?
Det har varit så några dagar nu.
I vilket fall som helst börjar det bli lite tjatigt att gå och vänta på en oundviklig operation. Det har jag redan konstaterat och också att det ger mig underliga föraningar.
Vi får se.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela