peterrojder.blogg.se

my world

Fortsatt röjning i källaren.

Publicerad 2017-11-10 16:41:09 i Dagarna som gick,

Jag har börjat om med röjningen av gammalt i källaren. Två flyttkartongen med papper och nästan två med böcker blev det i förrgår.
Jag slängde i stort sett alla anteckningar från pedagogik-, religions- och lärarutbildningen. Det mesta av min forskning/forskarutbildning strök också med. Ingen lär vara intresserad av det.
Minnen ?
Jag ska gå igenom en del jag skrivit i olika sammanhang men det hamnar nog i slutarkivet det också. 
Det mesta av böckerna lämnar jag till återvinning eller ställer på Kau. Mest fysik och matematik och en del programmering i den högen. Jag låter någon annan bestämma vad som kan slängas. 
Då slipper jag ägna tid åt det slö som jag är!
Jag har flera kartonger med andra böcker att gå igenom senare.
Sen fortsatte jag med att samla gamla tidskrifter och annat som låg i olika kartonger och tidskriftssamlare i olikka högar. Jag tittade igenom det mesta och sparade en del sidor.
Höjden på de högarna närmade sig en meter och då har jag ändå slängt mycket vid tidigare röjningar.
Det blev en mellanlagring i tvättstugan på väg ut till bilen.
(Blomkrukorna är till nästa projekt som är att rädda en del blommor över vintern.)
Idag har jag sorterat ut pärmar, tidsriftssamlare och lite annat för att få iväg det till återvinning.
Böckerna får vänta till veckan. 
Patrick blev med till tippen så att jag skulle slippa lyfta alltför mycket,
Han började med att lyfta ur några leksaker och kastruller som åkte med på samma gång.
Baksätet var också fullt så det var ytterligarer sex kartonger och två kassar till återbruket. Resten gick till återvinning. Kartongerna med papper tömde vi ur och tog med hem igen.
De kan behövas för det blir nog mer innan jag är färdig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela