peterrojder.blogg.se

my world

Förberedelser

Publicerad 2017-11-21 11:56:35 i Dagen som gick,

Fördröjd rapport.
Jag har kommenterat det här på FB men tar upp det här ändå. 
Vägen in för att komma fram till pannrummet har varit lite belamrad med allt möjligt. Det här var läget när vi flyttat in S o P:s saker i rummet bredvid.
Det var innan jag började plocka undan och köra bort saker.
 
Orgeln, en stol, leksaker och diverse papper åkte iväg med lite bärassistans.
Sen flyttade jag om en del annat. Elementen var halvtunga men jag bar in dem i ett annat rum. (Trött på att inte kunna göra något själv.)
Sen tycker jag nog att de ska kunna komma fram?
När det är klart med bergvärmen och annat runt det ska mer bort. Soffan och trummorna ska ut och då blir det rätt mycket mer plats i det här rummet.
Det gäller att hitta en förvaringsplats för madrasserna?
Husvagnsdynorna får nog hamna i husvagnen igen och den ska väl också bort.  
Jag fortsatte med det innersta rummet och har tagit bort mer böcker. Nu är det mest barnböcker och en del som jag ska se på kvar. En del tomma lådor ska bort och på golvet står det fyra kartonger med tomma pärmar. Det är nån pärm kvar i hyllan som jag antagligen ska tömma och lite kurslitteratur jag tvekar om.
Till slut passerar jag väl "ångesttröskeln" (ha!) och säger farväl till de böckerna också.
Elementen och de flesta skrivbordsdelarna från garaget får stå mot väggen ett tag. Golvet är ganska tomt nu så att jag kommer åt gipsskivorna igen.
Några kartonger med gamla böcker om konsthistoria och olika religiösa personer står kvar men de ger jag bort. Jag kommer nog aldrig att ta mig tid att läsa dem ändå så det är lika bra att inse faktum. 
Bort!
Jag hittade en trevlig skylt när jag gick igenom kartonger. 
En av mina söner (gissa vem?) hade i alla fall ett ambitiöst sinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela