peterrojder.blogg.se

my world

Arbetsdag

Publicerad 2017-05-26 21:21:47 i Dagen som gick,

Den här dagen blev fylld av flytt så att säga.
Vid 9 hämtade vi en flyttkärra och åkte till Ämtervik. Kristina och jag fick hjälp av Johannes så det gick på en dryg halvtimme att fylla kärran och bilen med saker som skulle upp till tippen i Sunne. Återvinning är obligatorisk så det var sorterat efter konstens regler. En del möbler skulle till kommunens loppis så det stod nästan längst bak för att kunna lastas av tidigt.
Iväg och såg till att det blev avlastat, Snabbt och lätt. Kristina fixade några bankärenden och lite annat under tiden
Resten tog lite längre tid.
Det var inte lika färdigpackat och förrådet var ett katastrofområde.
Jag fyllde först bilen med allt som skulle till loppis i Kil. Ulf kom och vi började röja förrådet och sortera saker som skulle till olika ställen. Så småningom kom även Rune och kärran blev fylld med ett nytt lass till tippen. Ulfs bil blev också full men med saker som skulle till Kil.
En ny vända till tippen och tillbaks igen.
Framåt 16 hade vi lastat det sista och var klara att vända hem mot Kil. Jag hade röjt undan lite ogräs i rabatten på slutet och var sådär lagom ren.
Tömning av kärran och tillbaks med den. Alla loppissaker till kyrkan och sen var allt klart strax efter 17.
Sen blev jag kvar ett tag och blev bjuden på grillade hamburgare med potatissallad.
En god avslutning på arbetsdagen.
Hem, dusch och sen det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela