peterrojder.blogg.se

my world

Våren närmar sig

Publicerad 2017-03-19 00:16:06 i Dagen som gick,

Dagen tillbringades först framför datorn så att jag blev klar med planeringen av nästa kurs. Jag kände att jag behövde ut så det blev lite trädklippning i trädgården. Det behövdes mer luft så jag gick en sväng ner till udden strax före solnedgången.
Svag vind och några plusgrader. Sångsvanarna tutade och jag hörde några tranor. Kameran var kvar hemma men jag tog några bilder med mobilen.
Isen ligger fortfarande kvar på Fryken men det är nog inte många dar innan den bryts sönder. 
Isen är rutten och har börjat spricka upp.
Norrut låg det en flock svanar vid iskanten men de syns knappt på bilden
Älven är i stort sett isfri. Lite kvar i vasskanterna.
Jag hann hem innan det blev riktigt mörkt. Himlen var färggrann och speglade sig i älven.
Det var inte särskilt kallt men ändå kände jag mig ruggig när jag kom in. Varm nyponsoppa hjälpte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela