peterrojder.blogg.se

my world

Plockdag (kanske)

Publicerad 2017-06-27 23:10:21 i Dagen som gick,

Vaknade av någon anledning före 7 men gick inte upp förrän strax före 8 trots att jag inte lyckades somna om.
Sen blev det som vanligt en förmidag med inte mycket gjort. 
Det blev frukost framför något tv-program och sen mätte jag upp gaveln på huset för att veta hur stor byggnadsställning jag behöver. På eftermiddagen rensade jag undan lite ogräs runt rosorna och klippte gräset innan jag gick över till bilarna. 
Jag började med en snabb koll att Tomas bil verkar hålla tätt. Sen gick jag på ABS-krångel på min 9000 som verkar bero på glapp.
Kanske värt att testa att byta ut några saker?
Jag har ju två gamla 9000 som står och ska skrotas så det finns delar. Det borde vara enklast att testa elektroniken först så jag gav mig på den röda och plockade bort lite plast för att komma åt ECU och annat i motorrummet. Jag fick lös det och gjorde sen samma sak på CJX. 
Båda hade samma ECU så jag bytte efter att ha gjort ren kontakterna både på den och de kopplingar som fanns runt omkring. Lite skruvande och allt var på plats igen.
Efter en första provtur verkar det fungera. Varningslampan tände sig i alla fall inte i guppen nu.
Det återstår att se om det fungerar vid en lite längre tur och hårdare inbromsningar.
Mer test i morgon.
Om det fungerar är det en bock till på listan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela