peterrojder.blogg.se

my world

Tiden går.

Publicerad 2017-12-14 22:22:21 i Lite för personligt,

Jag insåg för några dagar sedan att jag är nästan på dagen dubbelt så gammal som när jag gifte mig
Det känns på ett sätt inte så länge sen men ändå på andra sätt som väldigt avlägset.
I stort sett ett liv sen.
Jag har nog skrivt det förut men tidsuppfattning är lite märkligt. Med det menar jag att vissa händelser är lite svåra att placera in rätt i tiden. Eller snarare att vad som känns nära varierar. Det verkar bero på vad som är aktuellt på andra sätt.
När jag insåg(?) att jag levt lika länge éfter bröllopsdagen som före kändes det helt plötsligt som om jag levt väldigt länge på något sätt.
Det hände mycket på 80-talet.
Jag skulle kunna rabbla årtal och händelser som varit viktiga i mitt liv men i så fall måste jag ju fortsätta med händelser både tidigare och senare.
Sen är det en annan sak att jag har perioder i mitt liv då jag inte riktigt har koll på när och hur saker hänt. Jag blir ibland lite överraskad när jag ser vad jag skrivit i almanackor och annat.
Så jag kanske ska titta igenom allt sånt innan jag slänger det. Om jag nu gör det.
Är det viktigt?
Att kunna säga säkert när något hänt?
Ordning och reda?
Ibland känns det inte så men kanske för att få klart för sig själv?
Sammanhang som förklarar något?
Eller ska jag bara acceptera att jag är som jag är? Att jag kan minnas fel.
Vad jag råkat ut för har jag ju en egen uppfattning om hur det påverkat mig oberoende av om jag kan visa "historiska fakta".
Det här känns mest som allmänt svammel känner jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela