peterrojder.blogg.se

my world

Promenad

Publicerad 2017-12-04 17:53:51 i Dagarna som gick,

I fredags fick vi en känsla av att vi ätit alldeles tillräckligt så Tomas, Johanna och jag gick en lite promenad ner till udden. Det var runt 14.30 så solen låg ganska lågt och plogfårorna på åkrarna synbtes tydligt.
Ljuset började bli ganska gulorange.
När vi kom ner till udden gick jag ut på piren och tog en bild söderut. 
Småkallt men ingen is.
Norrut syntes det bättre att det var lite råkallt och blåste en del.
 
Snön sitter fortfarande kvar i trädtopparna.
Blåsten hade fått vattnet att stänka upp på grenarna i strandkanten på norrsidan. Lagom kallt för att det skulle bli istappar.
Jag är alltid lika fascinerad över alla färgvariationer.
När en del är i solljuset och annat i skugga ger det ganska många olika färger.
 
 
Vi vände hemåt. På vägen hem gick solen ner bakom Gunnitaberget lagom tills vi kommit upp till gannhuset. 
Sen var det bara att fortsätta uppför backen. Tomas gick lite före. Han var frusen och ville hem.
Kvällen blev lugn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela