peterrojder.blogg.se

my world

Garaget på gång?

Publicerad 2017-12-08 23:00:00 i Dagen som gick,

Nu ska jag försöka ta tag i en del i garaget.
Taket ska gipsas och det känns som om det är läge att försöka få det gjort.
De skivor som jag tänkt använda är fullstora så det blir lite bökigt. De är inte direkt tunga men att lyfta upp dem och hålla dem på plats tills några skruvar är idragna blir nog kul. 2,90 i takhöjd.
Jag thar börjat med att göra en liten ställning att lägga skivorna på så att de inte går av.
En del av gipskivorna är redan bortburna av Patrick så det har blivit lite mer plats.
Några kartonger står fortfarande i vägen så de måste köras bort i morgon innan vi kan börja. Lite skräp får åka med på samma gång om det får plats i bilen. Den är nästan fylld redan. Sex kartonger med böcker som ska ges bort.
Sen ska bara de smalare skivorna flyttas undan så är det dags att testa om det går utan skivlift.
Vi börjar på mitten där det inte är några hål för eldosor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela