peterrojder.blogg.se

my world

Gamla papper

Publicerad 2017-12-13 23:53:29 i Lite för personligt,

Jag hittar några pärmar med gammalt som jag sparat.
Två om som handlade mycket om arbeten jag haft och olika skrivelser jag skrev under olika perioder men det kan jag nog slänga efterhand. En hel del om barnsomsorg. Ledigheter, vab, avgifter och tider.
Jag ska bara titta igenom det innan det får gå till "brännes".
Men sen finns det en del annat.
Viktiga papper om mitt liv.
Viktiga för mig trots att jag inte tittat på dem på många år. 
Inte alls sen jag satte in dem i pärmarna?
Papper om adoptionen av Martin. Utredningen och besluten.
En annan pärm är lite mer svårläst så det får bli efterhand. Jag märkte när jag tittade på det att det fortfarande stör mig att läsa det. Jag blir nog lite för mycket påmind om hur jag mådde då periodvis. 
Det handlar om mina tio års försök att få vapenfri tjänst och lite om hur jag slutligen gjorde en tid på Futurum.
Alla ansökningar.
Fyra stycken står det nånstans.
Utredningar.
Domarna och fängelsetiden.
All väntan.
Ilskan och periodvis förtvivlan över att det aldrig tog slut.
Jag vet inte hur många gånger jag trodde att det var över.
Sen kom det en ny inkallelse.
Vad jag än tycker om det så är det nog en viktig del av det som gjort mig till den jag är.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela