peterrojder.blogg.se

my world

Avslut på en "epok".

Publicerad 2017-04-01 00:02:00 i Dagen som gick,

Idag gjorde jag min sista dag som anställd på universitetet.
Visserligen ska jag göra lite mer efter påsk men då är jag "konsult" och tar det mer på mina villkor. Den stora skillnaden är att jag framöver kan säga nej om jag blir tillfrågad om jag vill göra något .
Jag slipper också alla möten och bara det gör det mer intressant. 
Jag har rensat och sorterat lite mer de senaste dagarna så nu är det inte mycket kvar.    
   
Jag slängde lite till efter att jag tagit bilderna.
En del av det som är kvar tar jag hem och ska titta på i lugn och ro men det mesta får stanna i de pärmar jag satt det i.
Lämplig placering?
Källaren?
Jag tror inte någon kommer att vara intresserad men rätt mycket måste sparas i 10 år om vi ska följa lagen.
En del böcker får stå kvar för de kan vara intressanta för att komplettera kursböckerna på de kurser jag varit inblandad i.
Annars var det en typisk avslutningsdag.
Fika med tårtor, lite tal och några presenter.
Och med det slutade mitt livs längsta anställning.
Totalt har jag varit närmare 30 år på universitetet om man räknar både studietid och anställning. Det började när det kallades universitetsfilial, sedan blev det högskola och till slut universitet. 
 
Så nu ska den delen av mitt liv läggas till handlingarna på något lämpligt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela