peterrojder.blogg.se

my world

Skördetid?

Publicerad 2016-09-04 23:54:24 i Dagliga tankar,

Som vanligt har jag inte skördat mycket av det som går att ta hand om i trädgården.
Bären är övermogna eller har trillat av. Jag plockade några liter.
Rabarber har jag kvar sen förra året.
Äpplen?
De flesta ligger på marken.
Jag tog mig i alla fall samman och plockade in några hinkar av de som var kvar och det blev lite mos. 
Så nu får jag fundera på om jag ska göra något med det som är kvar. Det är i stort sett plommon.  
Vad gör man med plommon?
Fryser?
Ger bort?
Marmelad?
Troligen inget alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela