peterrojder.blogg.se

my world

Matlagning

Publicerad 2016-11-20 12:29:08 i Dagen som gick,

Igår blev det äntligen gjort.
Zucchinibiffarna är klara och det blev ganska många.
Jag har dragit på det länge av någon anledning och en del av det jag köpt under några veckor har jag fått slänga.
Extrapris på zucchini och jag köpte två. De blev liggande.
Köpte nya och de blev liggande.
Under tiden lagade jag annan mat eller åt smörgåsar..
Varför?
Inte vet jag.
I vilket fall som helst är de klara nu och jag åt lite igår.
Nästan överdrivet nyttigt. Jag drack till och med grönt te.
Det som blev över  hamnar nog delvis i frysen och resten kan jag äta de närmaste dagarna.
Varför har jag så svårt att tycka det är roligt att laga mat?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela